gamla frågor jag fått..

Kollat statistiken och helt plötsligt har de kommit in en massa nya läsare! Vad roligt. Därför tänkte jag ta och berätta lite om mig själv men orkade inte riktigt, så tog några gamla frågor jag fått i en frågestund jag haft i min förra blogg, tog bort de frågor som handlade om min förra blogg..

Hoppat fallkräm? Nej, men skulle väldigt gärna vilja!
Vad är ditt drömyrke? Jag älskar försäljning, planering och struktur. Så någon gång i livet skulle jag vilja jobba med att förbereda olika evangemang av olika slag eller starta eget. Men samtidigt tror jag att jag skulle bli väldigt uttråkad eftersom jag har en drift att göra något som betyder och skapar förändring. Så mitt absoluta drömjobb skulle vara jämställdhetsminster, eller jobba med jämställdhetsfrågor på olika nivåer inom kommun, landsting, svensk politik samt EU.
Vem är din förebild? Min absoluta förebild är Alexandra Rapaport!! Jag skulle nästan göra vad som helst för att få träffa henne.


Favorit bloggare? Svårt att bara utsee någon sådär, men Linn Herbertsson är min absoluta för alla andra bloggar klarar jag mig utan! Dock älskar jag Kenza, Tyra, Blondinbella, PT-fia, Angelica Blick, My blomqvist, Victoria Törngren, Lisa, Forni, Felicia osv.. 
Vilken blogg avskyr du mest? Att avsky tycker jag är ett väldigt starkt ord. Jag har långt ifrån läst alla bloggar som man kanske tror men jag skulle faktiskt säga Kissie såfall. Jag tycker inte att de är kul längre och det har förlänge sen spårat. Jag tycker det helt enkelt är fel att ge henne uppmärksamhet för hennes beteende. Dock skulle jag vilja ge henne en kram..
Vart jobbar du? Jag jobbar extra på Willys(på golvet) & sedan jobbar jag extra på fraktbolaget Schenker på kundservice. De sist nämnda har Academic work hjälpt mig med. Via Academic work har jag fått flera extrajobb vid sidan av och det bästa med de är att alla har sådan förståelse för att man har skola. Kan rekomendera det till alla studenter:)
Vad pluggar du till? Jag pluggar ett program som heter Samhälls-beteendevetenskap. Jag har inriktat mig på genusvetenskap och ska troligtvis till våren även läsa kulturgeografi. Jag vill bli samhällsvetare, där jag inriktar mig som genusvetare och kan därmed jobba med jämställdhet samt som genusabasadör osv..
Har du någon tatuering? Ja, ett D på yttresidan av handleden. D:et står för David som är min underbara fantastiska lillebror!
Varför spelar du basket? Det går inte att förklara man bara älskar de. Om du testar och ger det ett försök lovar jag att du kommer förstå.
Du verkar älska musik. Kan du sjunga? Vem är din favorit artist?
Jag älskar musik!!! Nästan alla kan sjunga, men fråga ärbara hur bra det låter. Om jag säger såhär jag sjunger bara med stenhög musik! haha.. Jättesvårt att säga någon sådär bara. Men mina kvinnliga favoriter är Beyonce, Rihanna, Christina aguilera & Jennifer Lopez


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0